OWOCE I WARZYWA to samo zdrowie ! DLACZEGO? PRZECZYTAJ I JEDZ ZE SMAKIEM!

JABŁKO

 Owoc jabłoni dostarcza nam witamin A i C , błonnika i minerałów takich jak żelazo, wapno, fosfor, magnez i potas. Jabłko zwykle uważa się za owoc zdrowia. Jedz przynajmniej jedno dziennie i rozkoszuj się naszym najbardziej znanym polskim owocem!

KORZYŚCI

  • z punktu widzenia dietetyki jest to pełnowartościowy owoc,
  • działa zapobiegawczo na podwyższony cholesterol, jak też go zwalcza,
  • zapobiega zaparciom i jednocześnie leczy biegunkę,
  • usprawnia trawienie,
  • działa oczyszczająco,
  • daje wrażenie sytości
  • dobre na problemy z nerkami,
  • dla dzieci najlepszy jest kompot z jabłek - leczy biegunkę.

Pamiętaj - przed zjedzeniem dokładnie umyj jabłko!

Czytaj więcej...

 BEZPIECZEŃSTWO - AKCEPTACJA - MIŁOŚĆ

     Potrzeby emocjonalne, takie jak potrzeba bezpieczeństwa, akceptacji, kontaktu emocjonalnego mają ogromne znaczenie w wieku przedszkolnym - są fundamentem rozwoju dziecka. W zaspokajaniu tych potrzeb największĄ rolę odgrywa rodzina, a przede wszystkim Rodzice.

    POTRZEBA BEZPIECZEŃSTWA to po prostu dążenie do spokojnego, niezagrożonego samopoczucia. Można zaspokoić ją poprzez życzliwą atmosferę w domu. Chodzi o to, aby nie ośmieszać, nie bagatelizować problemów dziecka, jako mało znaczących i nieistotnych, służyć pomocą w trudnościach z jakimi się zgłosi. Ogólnie można stwierdzić, że poczucie bezpieczeństwa dziecka opiera się na całkowitej miłości otoczenia,
a głównie rodziców. Miłość ta powinna wyrażać się w pełnej akceptacji dziecka w bliskim z nim kontakcie.

Czytaj więcej...

Rozwój dzieci najmłodszych należy wspierać w następujących zakresach:

  • funkcjonowania w środowisku,
  • samoobsługowym,
  • komunikowania się,
  • percepcji i koordynacji,
  • czynności poznawczych,
  • sprawności manualnej.

Pragniemy Wszystkim Rodzicom dzieci najmłodszych przedstawić poniżej propozycje zabaw i ćwiczeń wspomagających rozwój psychoruchowy maluszków. Zachęcamy do wykorzystania poniższych propozycji do wspólnej zabawy z dzieckiem w domu. 

FUNKCJONOWANIE W ŚRODOWISKU

  • ustalenie możliwych do spełnienia zasad obowiązujących w domu (w przedszkole) - konsekwentne ich przestrzeganie,
  • nabywanie umiejętności przerywania zabawy w określonym czasie,
  • wyrabianie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce, 
  • kształtowanie nawyku współdziałania z rówiesnikami podczs zabaw swobodny,
  • pokazywanie, zachęcanie do zabaw tematycznych, np. w dom, w sklep, w lekarza; pomoc w zorganizowaniu takiej zabawy,
  • krytyka konkretnego, niewłaściwego zachowania - nigdy nie dziecka!
  • zachęta do określania własnego nastroju, nazywania stanów emocjonalnych (jestem wesoła, jestem zła, jestem smutna...), rozmowy z dzieckiem na ten temat,
  • nagradzanie właściwych zachowań pochwałami,
  • podejmowanie prób oceny zachowań postaci z bajek, opowiadań,
  • wspólne wykonywanie prac plastycznych (rodzeństwo, cała Rodzinka),
  • zabawy i ćwiczenia ruchowe w parach metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (patrz w zakładce " Warto przeczytać - metody pracy z dziećmi"),
  • zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa, miłości, akceptacji (patrz artykuł "Dziecięce potrzeby, dziecięce emocje").
Czytaj więcej...

 Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest w tym przypadku niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcić dużo uwagi. Należy przede wszystkim nauczyć je kontrolowania swojej energii. W osiąganiu tego celu pomogą odpowiednio organizowane zabawy ruchowe
i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowywania energii ( np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja kontrolowana). Istotne też jest aby nauczyć dzieci korzystania
z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku.
Bogdanowicz pisze, iż: „ważne jest uspołecznianie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomogą im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi”.

 Nadpobudliwość psychoruchowa jest zjawiskiem najczęściej występującym u dzieci w wieku przedszkolnym.

Czytaj więcej...

W ramach tej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.